ממציאות את עצמנו מחדש - ראיון על הדרך העיסקית של סטודיו ארמדילו


:הראיון התפרסם כ'שיחת מסדרון' באתר
Biz my Design
עורכת האתר פנתה אלינו עם שאלות על הדרך העיסקית שעשה הסטודיו בשנות פעילותו. ידענו שהשאלון טוב, כאשר ראינו שהשאלות מביאות אותנו להבנות חדשות, הנה הראיון במלואו

Modern Judaica  - design business

היי מה מעשיכן בימים אלו?

הסטודיו שלנו מתרכז בשנים האחרונות בעיצוב מוצרי יודאיקה עכשוית, קולקציה שמתפתחת מחג לחג

בימים אלו אנו עובדות במרץ על מלאי ומוצרים חדשים לפסח הקרוב, ולראש השנה הבא, מרחיבות את מגוון המתנות לארועי חיים, מתנות חתונה, חנוכת בית ושאר חפצים משמחים.

מה הקשר בין עיצוב לעסקים?

עיצוב צריך זירה עיסקית לפעול בה. מסתבר שיש זירות שונות, אנחנו פעלנו בכמה זירות מאז שהקמנו את הסטודיו: בשנים הראשונות אחרי לימודי התואר הראשון - עיצבנו משחקים ותערוכות לזירת המוזיאונים ומרכזי המדע לילדים, בהמשך עיצבנו בזירה תעשייתית, הארד קור, מוצרים המוניים שהגיעו לכל בית בישראל, בחמש השנים האחרונות אנחנו מתרכזות בפיתוח וטיפוח קולקציית מוצרי היודאיקה העכשוית שלנו, כאשר זירת המסחר העיקרית היא חנויות אינטרנטיות און ליין ולקוחות שרובם נמצאים מעבר לים. כך או כך, זירה עיסקית למעצבת היא כמו במה לשחקנית.

האם תוכל/י לשתף בתובנות או טיפים מהניסיון העסקי שלך?

מצד אחד העסק שלנו מתפתח עקב בצד אגודל, ומצד שני אנחנו אנחנו תמיד ממציאות את עצמנו מחדש, זה נשמע כמו שתי מגמות הפוכות, אחת מתונה ואחת תזזיתית, אבל זה הסוד שאנחנו שמחות לגלות בכל פעם שמעצבים מתחילים מבקשים מאיתנו טיפ - קצב הצמיחה היציב של העסק שומר אותנו שפויות, והשינויים שאנחנו שמחות לאמץ אחת לכמה שנים, מבטיחים שנישאר רלוונטיות ולא נשתעמם.

האם יש משהו במהלכים העסקיים/ עיצוביים/ ניהוליים שעשית שאת/ה גאה בו במיוחד?

תמיד עסקנו ביצירה עצמאית בנושאים שעניינו אותנו, לצד העבודה עם התעשיה. תחום העניין שלנו הלך והתמקד ביודאיקה עכשוית, יצרנו עבודות אמנות שהוצגו במוזיאונים ובגלריות בישראל ובחו"ל. זה  העניק הרבה עניין וסיפוק לצד הפרנסה משירותי עיצוב.

לפני כ -5 שנים הבשילו כמה דברים ששינו את הפוקוס בסטודיו - רצינו להפוך את המטען שצברנו ביודאיקה העכשוית, למוצרים סדרתיים ושימושיים שיוכלו להגיע לכל בית. במקביל  זיהינו שזירת המסחר באינטרנט היא הדרך שלנו להגיע עם המוצרים לקהל רלוונטי בחו"ל, באופן שמצדיק להיכנס לייצור סדרתי עצמאי. הדרייב שלנו, כיוצרות עכשויות, חילוניות, לעסוק דוקא בחפצים יהודיים, הוא אוטוביוגראפי, ואפילו תרפויטי. אנחנו גאות בכך שאנו מצליחות לשווק יצירה שבאה ממקום אישי, בזירת מסחר חמה ועכשוית, לקהל בכל העולם. גילינו קהל רחב של יהודים וחובבי עיצוב, בעיקר בארה"ב, זהו קהל מאוד מגוון ומרתק, הקשר עם הקונים הוא ישיר, לרוב ללא תיווך של חנות או מפיץ, הם לא חוסכים במילים חמות ומשתפים בחויות שלהם, מתרגשים ביחד איתנו מהעשיה, ומרגשים אותנו בכל פעם מחדש.


האם יש משהו שהיית עושה אחרת היום בעסקים?

זו שאלה טריקית, מצד אחד הסטודיו קיים שנים רבות, זה מוכיח שאנו כנראה עושות משהו נכון. נכון שלא חווינו נסיקה כלכלית מטאורית, אבל גם לא התרסקות (חלילה חמסה חמסה). מצד שני נאלצנו, או זכינו להמציא את עצמנו מחדש יותר מפעם אחת, בגלל גורמים חיצוניים כמו שינויי השוק, או פנימיים כמו התפתחות אישית.

בקיצור - כן ולא. 

האם יש לינק לראיון/אפליקציה/כלי שימושי/סיפור עסקי שאת/ה יכול/ה לשתף?

את החנות האינטרנטית הראשונה שלנו פתחנו באטסי (מאז פתחנו חנות עצמאית,  ועוד אחת באמזון) בהתחלה קראנו באדיקות ובהתמדה מדור שנקרא 

'featuted shop'

בבלוג של אטסי, יוצרות (בעיקר נשים וגם כמה גברים) מספרות שם על הדרך שלהן, אפשר ללמוד ולקבל כל כך הרבה השראה מהסיפורים האלו, ממליצות לכן/ם לעקוב! אין כל דרך לדחוף או ליחצן את עצמכם למדור הזה, רק לקוות ליפול ברדאר של עורכי אטסי, ולשמחתנו בקיץ שעבר זה קרה - עורכי אטסי פנו אלינו ופרסמנו פוסט על הסטודיו שלנו :)